Maatregelen rond het coronavirus

Welke maatregelen zijn er genomen zodat iedereen voldoende afstand van elkaar kan houden?

Om de gezondheid en veiligheid van onze bezoekers, het personeel en de artiesten te waarborgen hebben wij verschillende maatregelen genomen om de 1,5 meter te bewaken. Enkele van deze maatregelen zijn:

  • Om bezoekers gecontroleerd naar binnen te laten, maken wij gebruik van meerdere ingangen. U krijgt van tevoren per e-mail een ingang toegewezen.
  • De voorstelling is ongeplaceerd, waarbij rekening is gehouden met de 1,5 meter regel (huishoudens zitten naast elkaar).
  • Op de voorstellingsdagen zijn voldoende medewerkers aanwezig om bezoekers de weg te wijzen.
  • Op voorstellingsdagen is de kassa in het theater gesloten. Heeft u vragen, dan kunt u mailen met kaarten@hollandopera.nl of bel met 033 – 20 20 929 van maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 16:00 uur. Op voorstellingsdagen is de kassa bereikbaar tussen 13:00 en 17:00 uur.

Hoe kan ik kaarten kopen voor de voorstelling?

Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van Holland Opera. Mocht het niet lukken om online kaarten te bestellen, dan kunt u mailen naar kaarten@hollandopera.nl of bel met 033 – 20 20 929 van maandag t/m donderdag tussen 10:00 en 16:00 uur. Op voorstellingsdagen is de kassa bereikbaar tussen 13:00 en 17:00 uur.

Voor het bestellen van kaarten geldt dat er alleen per huishouden (minimaal 2 personen) gereserveerd kan worden. 

Is het dragen van een mondkapje verplicht in de Veerensmederij?

Nee, het is niet verplicht om een mondkapje te dragen bij een bezoek aan de Veerensmederij.

Hoe wordt theater de Veerensmederij schoongemaakt?

Naast de reguliere schoonmaak van het gebouw zorgt Holland Opera voorafgaand aan en na afloop van uw bezoek voor goede hygiëne. Hierbij worden de contactoppervlakken, zoals deurknoppen, regelmatig gedesinfecteerd.

Vanaf welk moment zijn de deuren geopend?

Wij openen maximaal 15 minuten voor aanvang van de voorstelling de deuren. Mocht u eerder aanwezig zijn, dan vragen wij u om de 1,5 meter t.o.v. ander publiek in acht te nemen.

Hoe wordt mijn kaartje gecontroleerd?

Wij vragen u om uw ticket uitgeprint mee te nemen naar theater de Veerensmederij. Onze medewerker zal uw ticket innemen.

Wat als ik gezondheidsklachten heb op de dag van de voorstelling?

Als u gezondheidsklachten heeft op de dag van het concert, dan adviseren wij u vóór aanvang van de voorstelling telefonisch contact op te nemen met de kassa. Vervolgens kunnen wij samen met u opzoek naar een alternatieve datum (mits niet uitverkocht) of zal indien gewenst het aankoopbedrag omgezet worden naar een voucher. Aangezien wij alleen een alternatief kunnen aanbieden als uw melding vóór aanvang van de voorstelling bekend is bij ons, adviseren wij u niet te mailen. We kunnen namelijk niet garanderen dat uw e-mail op tijd in behandeling wordt genomen.

Is de garderobe geopend?

De garderobe zal wegens veiligheidsoverwegingen gesloten zijn. Bent u met de auto, dan vragen wij u om uw jas en tas zoveel mogelijk in de auto te laten. Een kleine jas/tas kunt u mee de zaal innemen en bij uw stoel leggen.

Kan ik gebruik maken van het toilet?

Wij willen u vragen, indien mogelijk, vooraf aan uw bezoek thuis naar het toilet te gaan. De toiletten in De Veerensmederij zijn beperkt geopend in verband met de 1,5 meter maatregel. Mocht u toch naar het toilet moeten, dan wordt natuurlijk van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. In de Veerensmederij wordt gebruik gemaakt van duidelijke routing.

Hoe ziet de stoelopstelling in de zaal eruit?

De stoelen op de tribune hebben een afstand van 1,5 meter tot elkaar. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen uiteraard direct naast elkaar zitten.

Hoe vind ik mijn plaats in de zaal?

De voorstellingen zijn ongeplaceerd. Bezoekers worden door een medewerker van Holland Opera naar hun stoel gewezen. Er zijn voldoende medewerkers aanwezig om te zorgen voor een goede doorstroom.

Kan ik in de zaal naast mijn familie/huisgenoot/partner zitten?

Holland Opera hanteert hierin de richtlijnen van het RIVM. Bezoekers die met elkaar een huishouden vormen, kunnen bij elkaar zitten. Dit gaat op basis van vertrouwen.

Is er een pauze?

De voorstellingen hebben geen pauze.

Wat zijn de maatregelen rondom de luchtcirculatie in theater de Veerensmederij?

Holland Opera heeft een luchtverversingssysteem dat frisse lucht van buiten naar binnen voert. Hierbij vindt er geen mechanische recirculatie van lucht plaats.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?

Het is mogelijk om tijdens de voorstelling de zaal te verlaten. Helaas is het niet mogelijk om hierna weer in de zaal terug te keren.

Hoe kan ik veilig theater de Veerensmederij verlaten?

Wij vragen u om na afloop van de voorstelling alstublieft nog even te blijven zitten. Een medewerker zal aangeven wanneer en hoe u veilig naar buiten komt.

Kan ik na de voorstelling nog napraten in de Veerensmederij?

De hele Veerensmederij (theaterzaal en foyer) zijn tijdens de voorstelling in gebruik als speelvlak. Het is dus helaas niet mogelijk om na de opera in de foyer na te praten. Buiten wordt een terras neergezet waar u (een vooraf besteld) drankje met elkaar kunt drinken.

Ik heb opmerkingen / ideeën naar aanleiding van mijn bezoek aan Holland Opera.

Ondanks de vele jaren ervaring van Holland Opera, blijft het een vreemde situatie. Mocht u daarom opmerkingen, verbeteringen en/of ideeën hebben, dan zijn deze van harte welkom. U kunt een bericht sturen naar kaarten@hollandopera.nl